DIVOKÝ MUŽ S KULTIVOVANOU TVÁŘÍ

Divoký muž je ta část mužské povahy, která je divoká, sexuálně pudová, bodrá a sprostá a archetypální, je základnou každého muže. Divoký muž je plodný a přirozeně spirituální, je spojený se zemí a porostlý chlupy, chodí nahý nebo polonahý, sálá z něho tělesnost. Tento muž je spojený s mužskými příběhy daleko do minulosti a zároveň je držitelem brány ke skutečné spiritualitě a nadčasovým hodnotám, je chlupatý a zvířecí, a přesto velmi duchovní a ctnostný.

Tento muž je pramenem archetypů, které můžeme najít ve všech kulturách světa. Archetypy muže bojovníka, milovníka, krále, mystika, blázna, intrikána, léčitele. Divoký muž je spojený s tělem a jeho instinktivními pohyby, které jsou v naprostém souladu s univerzem.

Divoký muž nás táhne do bažiny, pokud ho ignorujeme a pokud jsme se od něho páskem a kravatou odřízli. Jeho energie potřebuje kultivaci, ne potlačování a odsuzování. Z potlačování a odsuzování divého muže vznikají všechny možné úchylky a násilí. Energie, kterou divý muž vládne, je spoutávána a držena v boxu, jelikož tahle síla je živelná, organická, kosmická, svobodná a velice přirozeně a nenuceně spojená s mužskou i ženskou silou v přírodě a vesmíru.

Man on top

Divý muž žije svými smysly a učí se díky zkušenostem, disponuje přirozenou úctou a respektem ke svým předkům.

Divý muž vypráví příběhy a mýty namísto teoretických informací. Divý muž žije svými smysly a učí se díky zkušenostem, disponuje přirozenou úctou a respektem ke svým předkům, jeho spiritualita je vesmírná a má blízko k buddhismu, taoismu a spirituálním formám křesťanství.

Buddhismus i taoismus a další duchovní cesty zacházely se silou a energií divého muže a ženy velmi vědomě a s respektem. Nenásilně kultivovaly a rozvíjely vědomí a potenciál divého muže až k vysvobození nebo vybroušení diamantu.

Nejde o to, stát se divokým mužem a odhodit svou kultivovanou povahu

Nejde o to, stát se divokým mužem a odhodit svou kultivovanou povahu, jde o to, divokého muže poznat a nechat jeho sílu proudit do svého kultivovaného života. Celý svět dělá vše proto, aby vám tvrdil, že žádného divokého muže v sobě nemáte, že jste slušní kluci a slušní muži, inteligentní, ale divý muž má v sobě sílu, která vás dokáže vynést na tvůrčí síle vysoko za vaší vizí, vaše vize je něco, co je třeba hledat tváří tvář smrti, v přírodě na skále se postit. Váš příběh vynese ven vlnu síly a léčení, které drží v rukách divý muž. Tento svět potřebuje divé muže s kultivovanou tváří, nepotřebujeme kultivované tváře bez divých mužů, to jsme potom mrtvé struktury, formy bez obsahu.

Divoký muž má blízko ke všem energiím pánve, nohou, břicha a srdce, žere a miluje se, jako by to bylo naposledy, tancuje, zpívá a řádí, divoký muž má zásadní instinktivní lásku ke všemu živému a lidem. Vše, co dělá, tak dělá s ohledem, aby nikomu neublížil nebo nikoho nezranil.

Je velice instinktivně milující. Mnoho našich otců bylo divými muži zavřenými ve fabrice. Divý muž ve fabrice umírá a rozčiluje se a křičí okolo sebe, je neskutečně mučený. Divý muž, pokud je volný, nikdy na nikoho neútočí. Je agresivní a nebezpečný pouze v případě, že je v ohrožení on nebo jeho rodina, jeho prostředí. Divý muž miluje čisté řeky, vítr, zemi a hvězdy na nebi.

Kde je tento divý muž? Je zavřený v kleci, ve vězení.

Co je tímto vězením?

  1. Kravata.
  2. Pásek.
  3. Hypotéka a leasing.
  4. Mysl svázaná příkazy, poučkami, očekáváními, obrazy, zatížená zbytečným.
  5. Aktovka do školy, těžká věc symbolizující nálož hloupostí, kterou ti ve škole naložíme.
  6. Sezení v lavici 45 minut bez hnutí a pohybu.
  7. Požívání umělých jídel zmražených minimálně 30 minut.
  8. Pocit viny za sexuální radost, zpěv, slzy.
  9. Neschopnost prožívat bolest.
  10. Sezení v práci v umělém prostředí více jak 30 minut denně.

Takže co dělá moderní muž?

Žije odřízlej od svojich koulí, od jejich síly a od živosti, která proudí břichem do srdce a do hlavy, uříznul se v pase a u krku za plat, který mu dávají v bance či korporaci, nechal se pohřbít zaživa a nechává si za to platit penězi, velká oběť.

Kultivovaný muž odevzdává svůj vlastní úsudek a zdravý rozum do rukou školství hned v první třídě, je mu naordinováno, takto to je a jinak to není, že ti nejdou otázky a odpovědi? Otázky znamenají, že nevíš, že jsi nepochopil mnou vyřčenou látku, říká učitel, a tak jsi hloupý a odsouzeníhodný. Konec… Odevzdáme svou originální mysl do rukou domestikace a systému, protože je to tak nastaveno, a celý život pokračujeme ve spokojeném kutání úspěchu v práci, vztazích, zdraví. To je celé, jako kdybychom už byli mrtví. Kde je dech, kde je divý muž?

Jak propojit moderního muže a divokého muže užitečným způsobem?

Musíme se vrátit zpět ke své divé podstatě, která drží opravdovost. A tuto opravdovost a lidskou divokou dokonalost začít žít skrze trubky a dráty moderního muže. Jde to, ale chce to trochu cviku. Dávejme svému divému muži prostor, aby řval, aby běhal po lese, aby se miloval s přírodou a vesmírem, aby stál uprostřed bouřky bez pláštěnky a dýchal tu krásu, dovolme svému divému muži milovat vjemy. Projevovat svou instinktivní lásku a soucit a divou povahu.

Neprodávejme svou přirozenost za hypotéku, za lepší auto.

Divý muž je přirozený, nic nehraje, nic nepředstírá, nic nakamufluje, je zranitelný ve své lidskosti. Kultivovaný muž je svázaný očekáváními, předsudky, arogancí a pýchou, intelektem, který je především vojenským bunkrem před pocity a energií. Kultivovaný racionální muž je největším nepřítelem života, protože se tolik bojí pocitů. Jedním z nich je bolest, které se bojí nejvíce, tak se zabarikádoval ve věži intelektu a necítí nic, ani lásku, ani bolest, ani život, ani vítr a vzduch, ani vůni řeky.

Kultivovaný racionální muž je největším nepřítelem života, protože se tolik bojí pocitů.

Divý muž se narodil do světa, který za něho rozhodl, že bude kultivovaným mužem.Udělal to tak, že celého divého muže a jeho svět totálně zapřel, řekl, nic takového není a pokud ano, je to něco, co by se mělo změnit, zkultivovat násilím, přeprogramovat. A tak se stalo. Živost, radost, spiritualita, vnitřní zrak, láska k přírodě a vesmíru, vnímání energií, archetypy, což jsou energetické síly, které nabízejí zrání a seberealizaci.

Náš program hledání vize, který pořádáme 4x do roka v rámci našeho výcviku mužská síla, přivádí účastníky právě k propojení kultivovaného muže z moderního světa se světem divého muže, tak se znovu spojujeme s plným souladem, s univerzální cestou naší duše. Divý muž drží zlatý míč, říká Bly v Železném Janovi, divý muž drží duši, záři a radost naší duše. Pokud žijeme pouze v kultivovaném muži, nemáme se svou duší žádný kontakt, jsme odděleni. A duše žádnou oddělenost nestrpí, pak jsme hnáni nutkavostí vlastní duše, cloumá to s námi sem a tam a my se bráníme, protože jsme plní toho, co nám bylo řečeno, čím jsme byli naprogramováni, vším tím, že musíme nějací být, a ne být tím, kým jsme.

Prosím vás, cesta pravého muže by se mohla jmenovat hned cesta divého muže nebo cesta k divému muži. Proto, chlapi, zahoďme kravaty a pásky a symbolicky vykročme s divým mužem, s radostí a divokostí do lesa, kde on žije a je plný tajemství…

Zdeněk Weber
Zdenek Weber je mentor, průvodce, otec 3 dětí, podnikatel, životní trenér a buddhista.

V minulosti úspěšně podnikal a od roku 2001 do roku 2006 cestoval po světě a poznával různá duchovně důležitá místa, postupně žil a cestoval po novém zélandu, číně, indii, nepálu, jižní korea, usa, skotsko, švédsko, řecko, izrael.

Je vyškolený jako facilitátor a průvodce procesem hledání vize v přírodě, v kruhovém sdílení a councilu, somatic experiencing a léčení traumatu, rodinných konstelacích, mužském kruhu, nlp, integrálním koučinku, je učitelem mindfulnes meditace a stál u zrodu nadačního fondu pro rozvoj plného vědomí ve kterém je stále aktivní.

Založil organizaci mužský kruh, která od roku 2008 pomáhá skrze výcviky a kruhy mužům najít svojí cestu především v oblastech otcovství, partnerství, živitelství a také osobní síly, emocionality a sebepoznání a navracení se do přirozené životní rovnováhy, nalezení sebe samého. Jeho kurzy a výcviky prošlo za posledních 10 let přes 5000 účastníků.

Zdenek se 15 let věnuje aktivně studiu a praxi tibetského budhismu a zkoumá a poznává propojení židovsko-křestanské a budhistické tradice s příspěním řecko-římské tradice. Praktikuje integrální pojetí života, je inspirován filozofy jako je Ken Wilber, Jordan Peterson, Thomas Hubl, a duchovními učiteli jakými jsou Papaji, jeho svatost Dalajláma, Ježíš Kristus, Lama Ole Nydahl.