Konec hodných kluků v Čechách

Hodný kluk je hodný, ne protože je ze své podstaty laskavý a milý, je hodný protože, chce získat ocenění, pozornost, uznání, přijetí a pocit vlastní výjimečnosti a to především od žen, jeho skutečné pravdivé já je mu nedostupné a je jako želé, jeho vztahy k ženám, ale i k autoritám od kterých může získat ocenění, uznání, přijetí a potvrzení pocitu vlastní důležitosti jsou pod vlivem této dávné masky/strategie, jak být a žít v přijetí maminkou či tatínkem, ta maska se jmenuje hodný kluk.

Laskavý, k dispozici, vždy pomůže „vždyť to se přece má“, „tak je to správně“, vždy hezky oblečený a učesaný, slušný, dávající pozornost a své služby plně do služeb potřeb ostatních. To je ale hodný kluk, že? To je to, co potvrzuje jeho vnitřní pocit výjimečnosti a  je to jeho způsob, jak naprosto nenápadně konkuruje jiným klukům, mužům například, né zas tak hodnému otci. Hodný kluk svým hodno chlapectvím hraje bitvu s jinými muži o oblibu, ocenění u žen a autorit preferujících hodné a poslušné hochy. Tím paradoxem je, že ženy jeho snů nakonec končí s tím „zlým“  ve skutečnosti pravdivým mužem a jsou s ním šťastní.

Hodný kluk se tváří jakoby on sám byl naprosto v pohodě, není v pohodě,! Za maskou hodného kluka se skrývá ohromný stín neuspokojení potřeb, není schopen adekvátního sobectví a rovnovážného „já“ života kde jse sám sebou a ve vztazích kde je třeba osobní integrita a pravdivost, jeho vztahy se ženami končí a krachují a dojíždí na nejasnost, nevyhraněnost, mizerné sebeurčení, tragickou schopnost být skutečně přítomnou oporou, potlačené osobní potřeby a co víc nedokáže skutečně používat svou pevnou a hrubou sílu ve vztazích s lidmi, myslí si, že jasnost a pevnost, vyhraněnost, zdravá agresivita a asertivita a určitá úroven hrubosti a drzosti jsou zapovězené kvality, nesnáší sebeprosazení a přitom vše co zde zminuji hodný kluk potlačuje a co víc dominuje to jeho vnitřnímu světu a celé jeho masce.

Hodní kluci jsou často skrytě agresivní, smýšlejí za zády velmi negativně, nesnáší obzvzlášt ty kteří jim „nežerou“ jejich masku hodného kluka a jejich všemi přijatelný profil, konečným problémem hodného kluka je že celý život promarní a nepozná co je to žít pravdivě v pravdivých vztazích.

Hodní kluci se potřebují vydat na cestu ke svému pavdivému já a svému pravdivému myšlení, cítění, prožívání a potřebám a začít si za sebou přirozeně stát a z tohoto místa vytvářet vitální a pravdivé a mnoho barevné vztahy. Jak maska začne praskat začne vytékat hnis a dlouho potlačovaná vnitřní realita, cesta pravdivého muže začíná. 
Vztah s hodným klukem může ze začátku vypadat jako fajn, později, ale dochází ke značnému vystřízlivění. 

Hodný kluk je často nejlepší kamarád žen, ale ne nejlepší milenec, manžel, potenciální otec či otec, ženy ani další muži si ho ve skutečnosti ani moc neváží. A proč? Protože hodný kluk naprosto potlačuje a nemá kontakt se svým pravdivým já a jeho vlastní unikátní silou a svým já, svou skutečnou vůlí. Jeho život je převážně hodno chlapecká strategie, která se intuitivně mění tak aby získal to co chce, ale tváří se u toho jakože dává a je laskavý, tam někde v dáli jeho nitra je svatý grál, pravdivé já, které potřebuje najít a začít cítit své pravdivé city, emoce, myšlenky, potřeby, hranice a začít žít pravdivě.

Zdeněk Weber
Zdenek Weber je mentor, průvodce, otec 3 dětí, podnikatel, životní trenér a buddhista.

V minulosti úspěšně podnikal a od roku 2001 do roku 2006 cestoval po světě a poznával různá duchovně důležitá místa, postupně žil a cestoval po novém zélandu, číně, indii, nepálu, jižní korea, usa, skotsko, švédsko, řecko, izrael.

Je vyškolený jako facilitátor a průvodce procesem hledání vize v přírodě, v kruhovém sdílení a councilu, somatic experiencing a léčení traumatu, rodinných konstelacích, mužském kruhu, nlp, integrálním koučinku, je učitelem mindfulnes meditace a stál u zrodu nadačního fondu pro rozvoj plného vědomí ve kterém je stále aktivní.

Založil organizaci mužský kruh, která od roku 2008 pomáhá skrze výcviky a kruhy mužům najít svojí cestu především v oblastech otcovství, partnerství, živitelství a také osobní síly, emocionality a sebepoznání a navracení se do přirozené životní rovnováhy, nalezení sebe samého. Jeho kurzy a výcviky prošlo za posledních 10 let přes 5000 účastníků.

Zdenek se 15 let věnuje aktivně studiu a praxi tibetského budhismu a zkoumá a poznává propojení židovsko-křestanské a budhistické tradice s příspěním řecko-římské tradice. Praktikuje integrální pojetí života, je inspirován filozofy jako je Ken Wilber, Jordan Peterson, Thomas Hubl, a duchovními učiteli jakými jsou Papaji, jeho svatost Dalajláma, Ježíš Kristus, Lama Ole Nydahl.